Laatste 1,5 dag

6 november 2023 - Tbilisi, Georgië

Beste mensen,

Sorry voor de spam, maar ter herinnering, ik moet uiterlijk vandaag of morgen wat van je horen als je geïnteresseerd bent in geld uitlenen (8% rente) dan wel investeren (25-40% dividend). Alles vanaf 1000€ is welkom. Verder nog wat aangepaste tekst van mijn vorige blog;

Dag mensen,

Als jullie mijn vorige blog hebben gelezen, weten jullie wat mij bezighoudt. Zo niet zie mijn vorige blog of gelijk mijn businessplan. Ik betaal nu al een locatie om hem gereserveerd te houden; ik heb tot 7 november om leningen en investeringen op te halen. Ik vraag dus niet om giften (maar ik zal ze niet afslaan :)). Laat me dus uiterlijk vandaag of morgen wat weten, en delen wordt ook gewaardeerd!

FAQ

1. Ik heb geld op mijn spaarrekening. Wat moet ik daarmee?
In Nederland krijg je normaal 1,8%, tot maximaal 4% op een 3-jarige deposito. Ik bied 8%. Je kunt natuurlijk ook investeren voor grotere winsten in verdere toekomst. Maar op sparen ben je de afgelopen 15 jaar voornamelijk armer geworden. #geenfinancieeladvies
2. Wat is mijn risico?
Bij een lening minimaal. Je zal je geld terugkrijgen in 2, maximaal 3 jaar. En als het echt moet kan het ook eerder. Die flexibiliteit geeft een bank niet. En: ook als het bedrijf mislukt, kan ik je terugbetalen, ik heb het geld, maar dat zit nu nog vast in andere dingen.
Bij een investering is het complexer. In het hypothetische geval dat er op de dag van opening een harde lock-down komt en ik de boel moet sluiten en verkopen, krijg je op termijn nog ongeveer een derde van je geld terug aan de verkoop van spullen. Dat is natuurlijk wel écht worst-case, afgezien van een atoombom o.i.d.
Voor de rest is je risico als je het niet doet; het missen van een meer dan nette rente ofwel dividend van 25-40% per aandeel op termijn vanaf jaar 3 of 4 (normaal is 2-3% voor beleggers).
3. Heb je echt zoveel nodig?
Ja, kijk mijn berekeningen maar. Echter als ik het minimalistisch wil doen kan het ook met €45000, maar dan is het vooral lasergamen, duurt het langer voor de leningen zijn afbetaald en zullen de inkomsten ook minder zijn, en zal het tot 3 jaar duren voordat het bedrijf op volle toeren kan draaien. Maar het plan ligt er.
4. Waarom vind je de locatie zo goed?
Hij is de helft goedkoper dan locaties met vergelijkbare oppervlaktes. Hij ligt centraal, erg goed bereikbaar. Hij ligt direct achter een groot winkelcentrum, en zit naast een grote sportschool naast en 2 speeltuinen dus veel aanloop. En er is verder überhaupt nog geen entertainment in de buurt.
5. Hoe ziet je aanlooptraject eruit?
In grote lijnen; als het doorgaat vanaf 8 november volle vaart de boel verbouwen, en half februari openen. Bedrijf en bankrekening openen, transport regelen, geldstromen regelen, personeel selecteren, website bouwen, et cetera.

Bij voorbaat dank!

impressieimpressieLasergamen met familie en vrienden van Irinaimpressie